• Din tilfredshed tællerVores ambition er garanti på tilfredshed
  • Service og kundeserviceTestet af over 100.000 danskere
  • DK's største leverandørMassage til hele Danmark er top prioritet!
  • Byt til nyt ordning Opgrader din massagestol til en nyere model

Handelsbetingelser


Om betingelserne

Disse betingelser gælder køb via WeCare4u Danmark A/S online webshop.


Sikkerhed

WeCare4u Danmark A/S gør brug af sikre betalingssystemer. Der bliver gjort brug af PayPal og Nets, der begge kan give kunden tryghed. Dvs. at WeCare4u Danmark A/S ikke har adgang til kundens kreditoplysninger. Ved direkte betaling, ved levering eller via bankoverførsel gælder de samme sikkerheds betingelser.

Alle personlige oplysninger, der angives ved køb, behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse. Oplysningerne er kun tilgængelige for betroede medarbejdere og de ansvarlige for ekspedition af ordren. 


Betaling

WeCare4u Danmark A/S webshop, modtager alle almindelige brugte kreditkort, herunder dankort, Visa og Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer. Betalingen trækkes først fra din konto, når vi afsender varen.

WeCare4u Danmark A/S modtager desuden også betaling via bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr på op til 100 kr. for forsinket betaling pr. betalingspåmindelse, dog maks. 3 gange, hvis I/du misligholder Jeres/din betalingspligt. Ved misligholdelse af det skyldige, vil der blive fremsendt et brev eller en email med opkrævning heraf. 

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

Du kan også få din aftale finansieret. Vælger du betaling via finansiering, bortfalder aftalen om finansiering, hvis købet fortrydes.


Priser

Priserne på webshoppen WeCare4u Danmark A/S er vejledende priser. WeCare4u Danmark A/S forbeholder sig dog retten til at ændre priserne i forbindelse med prisjusteringerne, markedstilpasning, kampagner etc. Det er til enhver tid, prisen på det pågældende tidspunkt, hvorpå betalingen foretages, der gælder. 


Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. WeCare4u Danmark A/S yder, fuld reklamationsret på 24 måneder, beregnet fra leveringsdagen.

WeCare4u Danmark A/S forpligtelser i denne sammenhæng er begrænset til mangler, da det skyldes fejl i materialer eller fremstilling og som opstår ved korrekt anvendelse. Forpligtelsen omfatter ikke mangler, som skyldes mangelfuld vedligeholdelse eller forkert brug fra kundens side, i strid med WeCare4u Danmark A/S instruktion eller ændringer, som foretaget uden WeCare4u Danmark A/S godkendelse. WeCare4u Danmark A/S forpligtelser omfatter ikke skader, som følge af usædvanligt brug eller overlast, ligesom de ikke omfatter normal slitage eller forringelse.

WeCare4u Danmark A/S kan forlange, at kunden returnerer varen med en redegørelse for manglen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. WeCare4u Danmark A/S kan dog i visse tilfælde afvise den valgte anmodning, hvis den er uforholdsmæssig dyr, og i stedet tilbyde en anden af de tre muligheder.

For reparationsarbejder og erstatningsdele inden for reklamationen gælder nærværende betingelser. Afhjælpning af manglen udføres indenfor normal arbejdstid. En reparation eller et service besøg hos kunden indenfor reklamationsret perioden er vederlagsfrit, hvis fejlen er forårsaget af produktets tilstand. En undersøgelse af et større produkt som en massagestol, elevationsseng eller noget tredje efter kundens opfordring, som ikke kan sendes ind til os med post, og som typisk vil kræve et besøg af en serviceteknikker er ligeledes vederlagsfrit. Viser fejlen sig at være selvforskyldt af kunden, kan WeCare4u Danmark A/S opkræve den til enhver tid, gældende takst for et undersøgelsesgebyr som vil svare til udgifter i forbindelse med transport og timepris for en servicetekniker, derefter er det op til kunden om man ønsker en reparation og dermed betale for de pågældende reservedele der skal benyttes for at afhjælpe fejlen.

Opdager man en fejl/mangel og ønsker at gøre brug af reklamationsretten i denne forbindelse, er det kundens eget ansvar at rette henvendelse til WeCare4u Danmark A/S inden for rimelig tid. En rimelig tid i denne sammenhæng er 2 måneder efter, man har opdaget fejlen/manglen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Varen sendes til:

WeCare4u Danmark A/S
Kærup Parkvej 11
4100, Ringsted
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

For et ønske om en hurtigere ekspedition ved en fejl på et produkt anbefales det at kontakte Wecare4u Danmark A/S på tlf.: 28 100 600 eller email: mail@wecare4u.dk – I mange tilfælde vil vi sende et nyt produkt til forbrugerens adresse hvor vi i pakken vedlægger et returlabel – dette vil fremskynde processen for en ombytning af et produkt.


Fortrydelsesret

Forbrugeren har – i henhold til Forbrugeraftaleloven – 14 dages fortrydelsesret ved køb foretaget via vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Hvis fortrydelsesretten ønskes ibrugtaget, er det kundens ansvar at kontakte WeCare4u Danmark A/S inden udgangen af 14 dage begyndende fra leveringsdagen og kunden betaler selv for returforsendelsen.

Du kan sende en mail til mail@wecare4u.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

I tilfælde af ønske om returnering af varer, opfordres endvidere, at kunden kontakter WeCare4u Danmark A/S inden returnering, så ekspeditionen kan foretages hurtigere. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Massagestole, senge, sofaer og andre større produkter som vejer mere end 35 kg. eller har en størrelse der overstiger 300 cm når man måler længde og omkreds på pakken og lægger de to tal sammen. 

I tilfælde hvor varen ikke kan sendes pr. post, aftales afhentning med WeCare4u Danmark A/S. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 3500 kr. Alt afhængig af udgifter i forbindelse med transportomkostninger, om der er behov for 2 ansatte til evt. at bære en massagestol ned til stueplan, eller om der er tale om en simpel afhentning ved en kantsten.
Alternativt kan forbrugeren efter aftale med WeCare4u Danmark A/S også selv aftale returnering med et fragtfirma, dog er det på kundens eget ansvar indtil varen når WeCare4u Danmark A/S adresse.   

WeCare4u Danmark A/S garanterer i øvrigt, at kunden aldrig kan stilles ringere end købeloven og anden forbrugerlovgivning sikrer. 


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Varen sendes til:

WeCare4u Danmark A/S
Kærup Parkvej 11
4100, Ringsted
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.


Levering

Levering af produktet behandles typisk på førstkommende hverdag efter ordreafgivelsen. Er der tale om et mindre produkt vil leveringen foregå via PostNord eller et andet fragtfirma.

Er der tale om en større vare (såsom store modeller af massagestole, senge, sofaer eller lignende) vil WeCare4u Danmark A/S selv forestå leveringen, idet WeCare4u Danmark A/S tilbyder installation og instruktion ved leveringen – Prisen for denne ydelse er 1000 kr.. Ved køb af større varer kontakter WeCare4u Danmark A/S kunden via telefon, på førstkommende hverdag, for at aftale leveringstidspunkt, der passer med kundens kalender samt WeCare4u Danmark A/S køreruter. WeCare4u Danmark A/S vil typisk foretage leveringen inden for 2 uger (hvis det passer kundens kalender).

Ved køb af samtlige produkter kan kunden foretage betaling samtidig som ordreafgivelsen eller via bankoverførsel. Når betalingen er registreret hos WeCare4u Danmark A/S, igangsættes leveringsproceduren.

Ved køb af et mindre produkt, der skal sendes med PostNord eller et andet fragtfirma, skal produktet og leveringen være betalt enten via hjemmesiden eller via bankoverførsel.


Modtagelse af varen

Efter afsendelse af varer med PostNord, vil varen være kunden i hænde senest 1-3 postdage (mandag-fredag) efter.

Bemærk dog, at ved køb af større varer (massagestol, seng, sofaer eller lignende), kan modtagelsestiden variere, alt efter det aftalte leveringstidspunkt med kunden. 


GDPR - gældende fra 25/05/2018


Personoplysninger
 

Som kunde hos wecare4u.dk registrerer vi kun de oplysninger, du indtaster med henblik på at fremsende bekræftelse på din ordre, og for at vi kan informere dig om betaling for din ordre. Registreringen sker ved, at de indtastede oplysninger automatisk placeres i vores systemer.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, efternavn, adresse, by, land, tlf.nr. og mailadresse, samt eventuel kommentar du måtte have til ordren.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Alle oplysninger opbevares i minimum 5 år jf. bogføringsloven, hvor du har mulighed for at anmode om sletning eller indsigt af dine informationer som vi har lagret. Vi gemmer bl.a. oplysninger for at kunne behandle reklamationer, garanti og lign. i tilfældet af at dette skulle opstå.

Derudover gemmes dine oplysninger, hvis du har et login, således du kan logge ind på din konto, så dit køb hurtigere kan gennemføres.

Personoplysninger lagres i en kundedatabase. Disse personoplysninger er beskyttet med login, og kun ansatte med nødvendige rettigheder har adgang til dem. Dine oplysninger vil blive delt med vores fragtleverandør for at kunne sende din pakke.

I tilfældet af at du har registreret dig hos vores nyhedsbrev, vil oplysningerne også deles med vores nyhedsbrev program for, at vi kan masse udsende nyhedsbreve løbende.


Adgang til data samt ændring, opdatering eller fjernelse af data

Som kunde har du ret til adgang til dine indsamlede datakategorier (artikel 15, 16 og 17), og du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til de relevante regler i EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi opdatere, ændre eller fjerne personoplysninger, som vi kontrollerer, med forbehold for overtrædelse af lovgivning.

Den dataansvarlige på wecare4u.dk er WeCare4u Danmark A/S.

I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Alle anmodninger om ændring, sletning og indsigt skal imødekommes og behandles inden for 30 dage uden unødig forsinkelse. Har du en konto hos os, kan du også lave disse forespørgsler under dit login.

Alle indtastninger i enhver formular på vores shop sendes direkte til en e-mail til vores kundeservice. Disse henvendelser gemmes, og vil blive slettet såfremt de ikke findes relevante længere, eller ved en forespørgsel. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

For mere information henvises der til vores privatlivspolitik.


Indsigelser

Som kunde Hos os har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven.
Henvendelser ifb. med persondatapolitik skal rettes til vores mail, mail@wecare4u.dk


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på mail@wecare4u.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Enwebshop.dk
Adresse
Postnr. og by
Fax: xxxx xxxx
E-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ____________     Modtaget den: __________

 

Forbrugerens navn: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _____________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.09.2019